Membanggakan, PORJAYA pulang bawa TROFI

Selasa, 30 september 2018 Porjaya kembali menjalani laga di sukadamai cup. Kali ini mereka bermain di babak final berhadapan dengan tuan rumah (Sukadamai B). Dengan kepercayaan tinggi dan keinginan kuat meraih gelar juara, mereka bermain habis-habisan.


"Apapun hasil nya, yang penting kita bermain semaksimal mungkin" tutur Karembo pelatih Porjaya.

Babak pertama berlangsung sengit,  penampilan porjaya yang apik membuahkan hasil gol yang di cetak lingga menit ke 20. 1-0 untuk Porjaya. Kedudukan bertahan hingga paruh waktu.

Riuh penonton kembali ramai, wasit meniup peluit tanda babak kedua di mulai. Sorak dan yel-yel kembali di teriakkan para ultras Porjaya. Hal ini juga yang membangkitkan semangat para pemain porjaya meski di bawah tekanan tuan rumah.

Pada menit ke 50, Danang di langgar di area kotak pinalti sukadamai yang berbuah pinalti untuk Porjaya. Bayu yang di percaya untuk menendang, memanfaatkan peluang tersebut dengan baik. Gooooollll, 2-0 untuk Porjaya.

Dengan kedudukan tersebut porjaya tambah percaya diri. Namun dimenit terakhir mereka kecolongan gol yang menjadikan kedudukan menjadi 2-1. Tiup peluit panjang pun berbunyi, tanda berakhir nya laga.

Dengan hasil tersebut Porjaya kembali meraih gelar juara dan membawa pulang trofi juara 1. Diselah uforia kemenangan Coach Karembo berkata "Alhamdulillah, kita juara lagi. Terimakasih untuk semua, khususnya bagi pemain yang telah bermain maksimal. Juara ini untuk kita semua, untuk Jatimulyo!!! ".








Editor : T-RQ

Reaksi:

4 komentar: